utorok 11. marca 2008

Ako sa robia ceny v Tescu

Idúc v nedeľu po ulici som oslovil zjavne neslovenský manželský pár so zvedavou otázkou. Pán niesol v ruke krabicu s Colombou a mňa zaujímalo, kde ju kúpili.

Najskôr čo je to Colomba. Okrem toho, že po taliansky holubica, je to aj tradičný talianský veľkonočný koláč v tvare holubice, ktorý keď raz začnete jesť, neviete prestať.
Snažím sa už štvrtý rok na jar k nemu dostať či už samotným pobytom v Taliansku v tomto období, alebo si ho aspoň nechám priviezť.

Preto to moje prekvapenie, keď som sa dozvedel, že už aj u nás mám šancu. Odpoveď som si už ani nemusel vypočuť, dal mi ju nápis na igelitke, ktorá sa o krabicu s Colombou opierala. Tesco.
Chvála Tescu - pomyslel som si, ale len do momentu, dokiaľ moje oči nespočinuli na cenovke:

Skvela sa tam suma 399.90 Sk. Mám rád Colombu a viem že sa jedáva iba raz do roka, ale 400 korún stoja v krajine pôvodu už tie, čo si kúpite priamo od cukrára a nie takéto velkovýrobnozávodové, ako mali tu. Tie by v Taliansku stáli okolo 150 - 250 Sk (4 - 7 Eur). Sklamaný som sa vracal domov.

Doma som si sadol za net a zažil prekvapenie na druhú. Pozrel som si leták českého Tesca a tam nielen že pôvodná cena bola nižšia, ale bola dokonca aj zlacnená o 35%.



Pre úplnosť ešte pridávam výrez zo slovenského Tesco letáku, kde sa jedná o NOVINKU - Exkluzívnu bábovku:




Ako je možné vyprodukovať takýto cenový rozdiel? Aj keď zarátam kurzový rozdiel a nejakú tu nenažranosť slovenskej odnože obchodného reťazca, stále sa neviem k sume 399.90 Sk nijako dostať.

Žiadne komentáre: